Keuruun kaupungin tekemät ajonopeusmittaukset eri puolilla Keuruun taajamaa ja Haapamäellä kertovat, että keskustoissa on kiusaus kaahailla. Eniten ylinopeuksia mitattiin Keuruulla Kangasmannilantiellä ja Haapamäellä Riihontiellä. Toki liikennemäärät ovat Riihontiellä paljon vähäisemmät, mutta tie kulkee ihan koulun vierestä.
Kaupunki mittaa ajonopeuksia liikenneturvallisuuden vuoksi. Käytännössä tämä tarkoittanee, että tieosuudelle, missä kaahaillaan, voidaan harkita hidasteita. Liikennemäärien kartoituksella on merkitystä myös teiden kunnossapidon kannalta.
Hyvä, että kaupungilla on halukkuutta tähän liikenneturvallisuustyöhön ja kartoitukseen kaduillaan. Kartoitusta tarvittaisiin myös elyn ylläpitämille teille. Tervan kauppakeskuksen rakentuminen viime vuosikymmenellä on muuttanut liikennevirtoja alueella ja sinne johtavilla reiteillä.
2010-luvun alkupuolella suunniteltiin Vaasantielle kahta kiertoliittymää, toista Niilontien ja toista Tehtaantien liittymään. Ne ovat käyneet entistä tärkeämmiksi sekä liikenteen sujuvuuden että turvallisuuden vuoksi. Keuruun kaupunki jo taannoin ilmoitti varautuvansa kustannuksiin, mutta elyn kautta ei ole rahaa herunut.
Tuuppaisiko liikennekartoitus yhtään vauhtia asiaan? Varmasti maakunnassa on vilkkaampia liikennealueita, mutta Keuruun mittakaavassa parannus olisi tärkeä. Kiertoliittymät myös integroisivat keskusta-alueen ja Tervan entistä tiiviimmin toisiinsa.