Hyvinvointialueen tavoitteena tulee olla pärjäämiseensä luottava kansalainen - Puheenvuoro - Suur-Keuruu

Hyvinvointialueen tavoitteena tulee olla pärjäämiseensä luottava kansalainen

Asiakaslähtöisyys edellyttää vahvaa asiakasymmärrystä eli tietoa asiakkaan tarpeista, kokemuksista, odotuksista ja mahdollisuuksista.

Kirjoittaja kysyy, ovatko lapset ja nuoret tai heidän vanhempansa saaneet ajoissa oikeaa ja riittävää apua, hoitoa ja kuntoutusta arkensa haasteissa.

13.1. 8:00

Laissa sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisestä todetaan: ”Palvelut on toteutettava yhdenvertaisesti, yhteen sovitettuina palvelukokonaisuuksina sekä hyvinvointialueen väestön tarpeet huomioon ottaen lähellä asiakasta.” Tähän tavoitteeseen voi päästä vain aidosti asiakaslähtöisessä toimintakulttuurissa. Asiakaslähtöisyys edellyttää vahvaa asiakasymmärrystä eli tietoa asiakkaan tarpeista, kokemuksista, odotuksista ja mahdollisuuksista. Ei me ihmiset niinkään palveluita haluta, vaan ratkaisuja, jotka palvelevat arjessa ja elämässä pärjäämistä.

Tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos