Rahtiradat mukaan suunnitelmiin - Puheenvuoro - Suur-Keuruu

Rahtiradat mukaan suunnitelmiin

Viimeisin virtakatkos oli elokuussa Seinäjoki-Tampere rataosuudella. Miksi sama rataosuus esiintyy usein, sähkökatkoshaverialueena ja herkimmin haavoittuvana päärataosuutena, jossa toistuu nuo ajolankakatkokset?

Kirjoittaja pelkää rautatieinfran keskittyvä Etelä-Suomeen.

4.10. 20:00

Pääradalle pitäisi vastaisuuden varalle suunnitella ohitusvarmuusratoja, ainakin Orivesi–Haapamäki–Seinäjoki ja sähköistää raskaalle tavaraliikenteelle. Se korottaa Haapamäki–Pori -tavara- ja muita ratasuunnitelmia merkittävästi Etelä-Pohjanmaalta. Koska päärata on sijoitettu EU:n ydinverkkokäytävän osaksi, niin aiheuttaako tämäkin toiminnankorotus muulle liikenteelle sujuvuus ja varmuus vajeita, jää arvoitukseksi.

Tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos