Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Koronavirus Urheilu Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö Blogit Verotiedot

Mielipide: Rautatielaitos,hoi

MIELIPIDE Juna on aika kiva kulkuväline. Taitaa jopa Keuruun pitäjä tukea henkilöliikennettä – tuota VR:n junailua, jota peräti myös valtiovalta pitää tärkeänä. On tosi, että siten pidetään koko Suomi asuttuna. Nyt on kuitenkin tuo maksaja eli junan käyttäjä eli matkustaja käsityksen mukaan jätetty heikkoon osaan. Haapamäellä ja Keuruulla (en ole käynyt Pihlajavedellä tarkastamassa) on valtavan komeat junien aikataulut, tulo- ja lähtöaikoja ilmoittavat suuret ilmoitustaulut. Mutta voi, voi. Taulujen tekstit ja numeromerkit ovat likipitäen 2,4 metrin korkeudessa ja niin pienellä, että pitäisi olla suurennuslasi. Tauluissa on kovasti tyhjää tilaa, jotenka tiedot voisivat olla jopa tuuman eli 2,5 sentin kokoisia. Maksu-, lippu- ja muut tiedot ovat kohtuullisia. Keuruun pysäkillä on matkaajille pieni odotuskoppi, kas, sää on usein sateinen ja tuulinen. Haapamäelle ja Pihlajavedelle voisit herra ja rouva Keuruulainen suosiollisesti toimittaa vastaavan palvelun. Ei se paljon euroja maksaisi. Pyysin tamperelaisen henkilön toimittamaan aikataulut Tampere–Haapamäki–Keuruu ja Jyväskylä–Haapamäki–Seinäjoki kyseisiä aikatauluja ei ole saatavissa Haapamäeltä, Keuruulta eikä Pihlajavedeltä. Tampereelta ja Jyväskylästä näitä aikatauluja saa. En ole tietoinen, onko miehitetyssä Vilppulassa aikatauluja. Kävin 3. helmikuuta 2020 Haapamäellä katsomassa junien aikataulujen ilmoitustaulun. Kerronta ei ole hääppöistä, korkea, lumen takana, valolamppu rikki ja tekstit ja numerotiedot kehnoja. Kuka lienee tauluista vastaa, hoidon taso ei vastaa nykyajan käytäntöä ja hyvän asiatietojen tasoa. VR:n asiakaspalvelu vaatii tason nostoa. Alpo Ojala Keuruu