Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Koronavirus Urheilu Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö Blogit

Kyytiä koronakiloille: Ehdotuksia ruokalistaan

Päivän ruokalista terveelle aikuiselle voisi näyttää tältä: Aamiainen: Aamupuuro täysjyväkaurasta, siihen kourallinen marjoja, raejuustoa ja valitsemaasi maitoa, tai Gefilus-mehukeittoa 100 % täysjyväruisleipä, kalkkunaleike, tomaattiviipaleita, kahvi. Lounas: Kana-kaali-täysjyvänuudeliwokki, juomana vesi, piimä tai maito (kevyt tai ykkös), pala täysjyväruisleipää voi-rypsilevitteellä. Iltapäivä: Kahvi ja itse tehty kaura-mantelikeksi tai proteiinipatukka, sekä kotimainen omena. Illallinen: Tonnikala-feta-siemen-salaatti, juomana vesi. Teetä ja pala omatekoista kaura-mantelikeksiä. Iltapala: Täysjyväruisleipä avokadoviipaleilla ja Herbamarella, smoothie mustikoilla ja banaanilla. Lisäksi vapaasti saa syödä kauden marjoja, kasviksia ja kotimaisia omenia! Tässä ehdotuksia kauppalistaan ja perustarvikkeiksi kotona: Pehmeää vähärasvaista rahkaa Maitoa, ykkös tai kevyt, mielellään luomu Voi&rypsiöljy-levite, voita Avokadoöljyä, sitruksella maustettu Raejuustoa, vähärasvainen Feta- tai salaattijuustoa (salaattiin) Manteleita tai saksanpähkinöitä, chiasiemeniä Kuivattuja karpaloita (salaattiin) Marjasekoituspussi/pakastemustikoita (pakasteesta, jollei niitä ole jo pakasteessa) Gefilus-mustikka-vadelmakeitto Luomukaurahiutaleita Steviajauhetta makeutukseen ja leivontaan Kaurajauhoja Mantelijauhoja Kananmunia (luomu) Keräkaali, keskikoko Paprikaa 1-2 kpl Punasipulia pussi Tomaatteja 4-5 kpl Avokadoja 3-4 kpl Banaaneita (smoothieen) Ananasta, tölkki tai tuore 100% täysjyväruisleipää 100% täysjyväkauraleipää Täysjyvänuudeleita Kanasuikaleita 450 g, marinoimaton tai hunajamarinoitu Sweet-chilikastiketta Herbamare-yrttisuolaa Hyvälaatuista luomukahvia, vihreää luomuteetä.