Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Urheilu Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Blogit

Keuruulainen yrittäjä on mukana Underground Model -kilpailussa – ”Some käy kuumana finaaliin asti”

Underground Model -kilpailussa etsitään persoonallisia naisia, joille oma erilainen tyyli on sydämen asia. Kyseessä ei ole perinteinen kauneuskilpailu, vaan kilpailun kantavana ideana on ajatus siitä, että olemme kaikki erilaisia persoonia ja ihmisiä. – Päädyin kisaan mukaan puhtaasta mielenkiinnosta. Olen helposti innostuvaa sorttia oleva ihminen ja kun näin ilmoituksen kisasta, ajattelin, että miksi ei. Laitoin hakulomakkeen menemään innokkaana, mutta skeptisenä. Meinasin pudota tuolilta, kun hyväksymiskirje tuli, aprillipäivänä, keuruulainen Jessica Oja kertoo. – Hakulomakkeessa luki paljon termejä, kuten asenne, ylpeästi oma tyyli, uskaltaa erottua massasta. Pelkkään ulkonäköön perustuvat mallikilpailut, missä oma tyyli ja esiintyminen sanellaan valmiiksi eivät minua innosta. Tässä kilpailussa toivottiin naista, kuka on ylpeästi oma itsensä ja uskaltaa toteuttaa itseään sekä on sinut omassa nahassaan. Kaikki nämä asiat iskivät minuun täysillä ja ajattelin, että nyt tai ei koskaan. Olen kaikkea muuta kuin vakava ihminen ja koen, että luontainen tyylini hassutella ja olla ottamatta itseäni liian vakavasti sopii tämän tyyliseen kilpailuun. Underground Model -kilpailu ei ole perinteinen missikisa, ulkonäköä tärkeämpää kisassa on asenne. – Kilpailijoilta edellytetään ehkäpä enemmänkin sitä omaa tyyliä ja itsevarmuutta siihen omaan juttuun. Harvemmissa missikisoissa on näin värikästä porukkaa, hiusvärejä, tatuointeja ja luonteita. Underground Model -kilpailun semifinaalikuvaukset järjestettiin Jämsässä toukokuun alussa. Kilpailun äänestys alkaa kesäkuussa. – Monia sometempauksia on tehty, vlogeja ja valokuvaushaasteita myöten. Somet käy kuumina varmasti finaaliin asti, Jessica Oja arvelee. Kilpailun järjestäjät eivät ole kiinnostuneita kilpailijoiden strategisista mitoista, vaan he pyrkivät etsimään aidosti tyylinsä kantavaa kandidaattia voittajaksi. Kilpailijoiden tyylisuunta on usein Pin Up-, Rock’n Roll-, punk-, goottihenkinen, niiden sekoitus tai ei mikään näistä. Kilpailun käynnisti vuonna 2014 Underground Store, jonka omistajat Saija Kotiaho-Ruusu ja Pekko Ruusu halusivat nähdä maailmassa persoonallisia mainoskasvoja. Kilpailun voittajasta tulee Underground Storen mainoskasvo seuraavalle vuodelle. Edellisen vuoden voittaja ei pääse luovuttamaan kruunua, koska tämän kisan prinsessoilla sitä ei ole. Semifinaaliin on valittu kymmenen naista, joista viisi jatkaa finaaliin yleisöäänestyksellä. Äänestys alkaa 3.6.2019 ja päättyy 26.6. Finaali käydään 20.7.2019 Big Wheels - tapahtumassa Pieksämäellä. Kilpailuorganisaation promoottoreina toimivat Underground Model kilpailun vuonna 2017 voittanut Veera Vuoristo sekä Alternative -malli Mirva Mahlavuori .