Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Koronavirus Urheilu Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö Blogit

Kaupallinen yhteistyö: Gorillasports.fi - Näin valitset täydelliset käsipainot kotiin

Käsipainojen paino Käsipainojen valinta kannattaa aloittaa määrittelemällä itselleen treenitavoitteet. Onko sinulla jo mielessä mitä lihaksia aiot harjoittaa? Haluatko enemmän lihasmassaa, vai kasvattaa lihaskuntoa? Kevyet ja keskipainoiset käsipainot ovat erinomainen valinta pienempien lihasten ja lihasryhmien trenaamiseen, sekä lihaskunnon kasvattamiseen. Valitse kevyemmät painot siis esimerkiksi hauiksille ja ojentajille. Painavammat käsipainot soveltuvat hyvin suurten lihasten treenaamiseen. Esimerkiksi rinta- ja jalkalihakset ovat suuria ja voimakkaita, joten ne jaksavat myös nostaa enemmän painoa. Isot painot sopivat myös lihasmassan kasvatukseen. Lihaskuntoa kasvattaaksesi sinun tulisi pystyä tekemään käsipainoilla noin 12 – 15 toiston sarjoja yleensä 3 kertaa peräkkäin. Liikkeet tulee suorittaa puhtaasti, mutta viimeiset toistot saavat tuntua jo vaikeammilta. Jos sarja menee liian helposti, on painoja syytä kasvattaa. Lihasmassaa kasvattaessa tehdään yleensä lyhyempiä sarjoja mahdollisimman suurilla painoilla. Säädettävät vai kiinteät käsipainot Säädettävät käsipainot ovat edullinen tapa aloittaa treenaaminen kotona. Käsipainojen painoa voi vaihdella muutamasta kilosta jopa 30 kg saakka, joten etenkin aloittelijoille painoja riittää varmasti. Käsipainosettiin kuuluu yleisesti kaksi käsipainotankoa, useita levypainoja sekä lukot. Painon vaihto onnistuu helposti lisäämällä tai vähentämällä levypainoja tangossa. Käsipainojen etuna on myös että ne mahtuvat erittäin pieneen tilaan kun niitä ei käytetä. Kiinteissä käsipainoissa on vähemmän liitoskohtia, joten ne ovat säädettäviä painoja kestävämpiä. Käsipainotelineen avulla myös kiinteät käsipainot pysyvät kauniissa järjestyksessä. Käsipainojen materiaali Käsipainoissa materiaali vaihtelee lähinnä levypainoissa. Kumi- ja vinyylipäällysteiset levypainot ovat luonnollisesti hieman kimmoisempia, joten lattiaystävällisinä ne sopivat erinomaisesti kotikäyttöön. Valurauta on erittäin yleinen materiaali levypainoissa. Se on erittäin kestävä ja pitkäikäinen materiaali. Painot kannattaa kuitenkin laskea maton päälle. Käsipainojen painon tulee vastata treenitavoitteitasi. Kevyet painot lihaskuntoon, painavat lihasmassaan. Säädettävät käsipainot sopivat pieneen tilaan. Kiinteät käsipainot tarjoavat reilusti kestävyyttä. Mieti tarvitsetko lattiaystävällisen materiaalin, vai kestävämmät valurautapainot. gorillasports.fi