Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Urheilu Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Blogit Verotiedot

Hernekeitto lämmitti pikkupakkasessa – energiayhtiön uudet brändit tutuksi toritapahtumassa

Keuruun Sähkö juhlisti ja teki tunnetuksi äskettäin julkistettua uutta brändiään kutsumalla kaupunkilaisia torille hernekeitolle. Kutsu otettiin vastaan sankoin joukoin ja toimitusjohtaja Esa Koivula sai katsella torstaina torin toiselta laidalta toiselle soppatykin ääreen kiemurtavaa ruokailijoiden jonoa hieman huolestuneenakin. –Noinkohan keitto riittää, Koivula myhäili tulijoiden joukkoa kuitenkin tyytyväisenä katsellen. Viidellesadalle nopeimmalle sitä kutsussa luvattiin. –Kahtasataa litraa enempää ei soppatykin kattilaan mahdu, Häkkisen maaseutuseuralta tilatun keiton keittänyt ja sitä toriväelle lautasille annostellut Marja-Leena Korpinen perustelee. Juttu jatkuu kuvan jälkeen Hän oli aloittanut keiton valmistuksen jo keskiviikkoiltana panemalla herneet likoamaan. –Aamukuudelta pantiin sitten tulet kattilan alle ja puoli yhdentoista aikaan vedettiin tykki ja valmis keitto sitten meidän pihasta tänne torille, Raimo Korpinen kertoo lautasia vaimolleen ojennellen. Keiton resepti ja valmistusaikataulu on monen monessa yleisötapahtumassa toimivaksi todettu. –Hyvää on. Ainahan se on, Pekka Kulmala kehuu aamupäivän pikkupakkasessa lautasella höyryävää hernekeittoa maistaessaan. –Kirjoita siihen, että ihan liian hyvää, omaa keittoannostaan lusikoiva rouvashenkilö huikkaa vähän kauempaa. Keitto maistuu ja torin kulmalle muotoutuu pieniä porukoita. Kuulumisiakin vaihdellaan, niin kuin kylällä tuttuja tavattaessa on tapana. Tapahtumasta tulee juuri sellainen kuin sen järjestäjä on ajatellutkin. Juttu jatkuu kuvan jälkeen –Yhtiöllähän on ollut tällaisia keittotapahtumia aiemminkin, mutta silloin tuolla toimitalon pihalla Yliahossa. –Nyt päätimme tulla torille, ja nimenomaan torstaina, koska torstaihan on hernekeittopäivä. Pannaria ei nyt kuitenkaan ole, vaan keiton kanssa mehua ja sen päälle kahvia. –Puheita ei pidetä, ei edes mainospuheita. Mutta paikalla on kyllä väkeämme tarpeen tullen valmiina juttelemaan ja vastaamaan kysymyksiin, toimitusjohtaja Koivula selvittää. Pekka Kulmalalle mainospuheita ei olisi kannattanut pitääkään. Hän kertoo olleensa Keuruun Sähkön asiakas aina. –Niin kauan kuin on sähkölaskua maksettu, on maksettu sitä Keuruun Sähkölle. –Soittelevathan ne sähkökauppiaat jatkuvasti ja ehdottelevat, että vaihda yhtiötä, vaan ei ole minulla ollut siihen tarvetta. –Kulutus on niin pientä, että ei niissä hintaerot tunnu. Ja on silläkin jonkinlainen merkitys, että yhtiö on paikallinen, Kulmala perustelee.