Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Urheilu Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Blogit Verotiedot

Oliko taksilain uudistaminen tarpeellinen?

Saatiinko parempi laki? Edellinen laki ei ollut ojassa, mutta nyt mentiin allikkoon. Nykyisen lain tullessa voimaan moni taksiyrittäjä joutui lopettamaan ammattinsa tulevien korkeiden lisäkustannusten johdosta. Aiemmin taksiyrittäjät olivat ammattilaisia. Nykyisin yrittäjäksi voi alkaa melkein kuka vain. Ministeri Berner meni EU:n selän taakse. Suomi noudattaa EU:n: direktiivejä kuin pyhäkouluoppilas; viitataan ennen kuin kysytään. Osa EU:n direktiiveistä on melkeinpä "mielenvikaisia", sillä jokaisen noudattaminen tulee kalliiksi. Kaiken hulluimmaksi meni Kelan taksipalvelu. Joskaan palvelusta ei voida puhua, kun sitä ei ole. Tartuin kynään, kun itse jouduin kokemaan palvelun merkillisyyden. Tilaamani taksi tuli noin 3 tuntia myöhässä. Kysyin kuljettajalta, miksei hän tullut ajallaan. Hän sanoi, että olisi kyllä tullut, mutta Kelan keskus käski odotella, josko samalle suunnalle tulisi muita asiakkaita? Olin tilannut auton 4 päivää aiemmin. Minun tapaus ei ole pahimmasta päästä. On suuri määrä tapauksia, jolloin auto ei ole tullut lainkaan. Myöskin Kelan keskukseen puhelimitse saa joskus jonottaa tosi tosi kauan. Täytyy ihmetellä ja kummastella, miten on ennen hyvin toimiva käytäntö saatu nyt näin sekaisin? Vielä tähän loppuun yksi kummajainen. Keuruulla yhteen lyhyeen matkaan taksi tuli Pihtiputaalta. Kummallisia ovat Kelan toimet. Heikki Hokkanen x- laivuri