Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Koronavirus Urheilu Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö Blogit

Mielipide: Soita puhelimella

Jouduin hakeutumaan Keuruun suurkaupungin suureen terveyskeskuksen ajan- ja lääkärinkeskukseen torstaina 28. päivä toukokuuta aamupäivällä. Väärä teko, älkää tehkö samantyyppistä virhettä. Selkäni on ollut kipeä ja olen sitä ”kiroutta” kärsinyt koko elämäni ajan. Olen ikinuori 82-vuotias, nykyisin nuori äijän rahjus. Voi kauhea, minkä löylytyksen sain kahdelta henkilöltä. Olisi pitänyt soittaa ja tilata aika. Kysyn miksi, kun tosi tilanne vaatii hoitoa. Ei niin saa hakeutua häiritsemään arvon hoitohenkilöstöä. Pitää soittaa, että ensin arvioidaan, pääseekö seuraavalle askelmalle, että voidaanko varata aika ja koska. Kun akuutti tilanne on nyt ja heti. Kyllä tosi tilanne vaatii toimia. Ei silloin pidä sysiä kohdetta, vaan pitää tehdä heti ja nyt tarvittavat toimenpiteet. Kahden hoitohenkilön tarjoama hoitoasia oli virheellinen ja väärä. Virassa ollessani huomasin usein vastaavanlaista väärä toimintaa. Työntutkijana annoin aina palautteen ja ojensin heitä tekemään arvioinnin, olisiko sellaisen henkilön syytä arvioida käytöstään ja tekojaan. Siis terveyskeskuksen asianomainen hoitohenkilö; älä enää sano, että meidän järjestelmässä pitää soittaa puhelimella ensin. Esitä rakentavia ehdotuksia sairaan henkilön avuksi. Alpo Ojala